måndag 4 maj 2009

Spikmatta


Idag har jag provat att ligga på en spikmatta. Tidigare har jag hyst en liten misstanke om att detta är någon ny fluga som snart kommer att tappa vingarna och självdö, men nu är jag inte lika säker. Fan vad skönt det var att ligga på den där mattan full med små vassa spikar formade i små "blommor"!


Jag känner mig lojt avslappnad och spänningarna jag hade i axlarna har släppt av att bara ligga en liten stund. Just nu känns det som om jag kommer att sova gott inatt. Kanske är det värt att kolla upp en sådan där matta....?

10 kommentarer:

Mija sa...

DET tänker jag göra. Jag har ju konstant ont, mest överallt :/
Godnatt, Solis! =)
Kramar

Ullis sa...

nästan ALLA i min släkt har en sån.. alla sömnproblem är som bortblåsta, alla som haft ryggproblem är MYCKET bättre.. så jag är inte alls skeptisk längre, har sett dem fungera :)

~Sol~ sa...

Mija, det är klart värt att undersökas närmare i så fall. Just denna variant kostade 680 kr på http://www.shaktimattan.se. Lycka till, vännen.

Kramar om

~Sol~ sa...

Ladyn, jag har också hört bra om dem, men tänkt att det är lite orientaliskt humbug. Nu är jag mindre övertygad om det. =)

Ullis sa...

Jag köpte min här, www.ljuweb.se, något billigare. Själv tog jag mig en liten paus på den för att varva ner efter jobbet i går, fick åka och jobba direkt jag släppt av dig

A sa...

Min matta ser ut som ett trädgårdsredskap. :-/
Men den fyller sitt syfte iaf vilket är huvudsaken.

~Sol~ sa...

Ullis, jag kommer och lånar en plats i din soffa och mattan fler gånger. *S* Tack för adressen. =)

~Sol~ sa...

Kanelen, man ligger ju på mattan så den behöver ju inte vara snygg att se på. *S* Kul att den funkar. Jag vet inte hur jag ska göra, men lite sugen att skaffa en är jag allt... =)

Mija sa...

Den kostar oxå 680 på hälsogrejs-affären i Gallerian såg jag häromdagen. Då får man ju ta hem miraklet på en gång! :D

~Sol~ sa...

Mija, kolla länken Ullis menade, www.ljusweb.se . Man spar några kronor på den och ibland kan några kronor vara värda en kort väntan. =)