tisdag 18 augusti 2009

Update


Jag har varit ledig idag och hade tänkt skriva ett långt inlägg om mitt första arbetspass, men min tid har sprungit ifrån mig. Jag har haft fullt upp hela dan, jag har sprungit som en skållad råtta... och inte är det slut än heller.

Gårdagen var väldigt bra. Eftersom jag jobbat på boende tidigare fanns det mycket jag kände igen. Det är bra. Efter fyra pärmar fyllda med papper att plöja är det rätt skönt att vissa saker sitter i ryggmärgen. Personalen jag träffade var bra. Barnen var också bra, ungefär som jag förväntat mig. Ja, detta känns som att det kan bli väldigt bra.
=D

Idag var jag ner på kontoret för att lära mig lägga schema. Detta ställe tillämpar önskescheman som läggs om fyraveckors perioder och sen håller man tummarna för att man får så många av sina önskade pass som möjligt. Det ska bli intressant att se hur jag lyckades på mitt första försök. *S* Hur som helst har de ordnat så att jag får semester de dagarna jag är i Portugal. Snacka om schysst! Jag hade tänkt ta obetald semester och leva snålt i någon månad, men nu ordnar det hela sig utan att jag ens behöver oroa mig. Jag gillar dessa chefer. =D

4 kommentarer:

bengt sa...

Jag ville se en skållad råtta.

hRaven sa...

bra :)

~Sol~ sa...

bengt - inte jag. En vanlig räcker gott och väl...

~Sol~ sa...

hRven - mycket bra! =D