söndag 16 augusti 2009

Trasig


Jag borde vara det. Ligga i sängen och önska att det blev en nya dag med nya tag. Men det gör jag inte. Tydligen kan jag inmundiga två flaskor vin* på en kväll utan att gå sönder dagen efter. Visst har det med att göra att det gick många timmar mellan att första flaskan öppnades och den andra tog slut, men ändå. Jag hade nog några små förväntningar om att jag skulle vara aningen trasig idag iaf.

Missförstå mig rätt, jag är allt annat än ledsen över att jag nu är pigg och på bra humör. Det slår bakfylla när som helst! *s* Efter den bra kvällen jag hade igår ska man dessutom inte må dåligt. Väninnan bjöd på massa god mat, det fanns godis, det fanns chips det fanns vin och det fanns en himla massa samtalsämnen som ofta renderade i att skratten ekade genom rummet. Absolut en bra kväll. Att jag sedan slapp fundera på hur jag skulle ta mig hem mitt i natten eftersom brorsan ställde upp som chaufför var pricken över i´t. =D

Idag ska jag ut i skogen. Jag ska ta med mig en korg. Om jag har någon. Annars för jag ta en hink. Jag har läst någonsans att man inte ska ha en plastpåse, så det undviker jag väl då. Just nu ser inte vädret så lockande ut, men vad sjutton! Har jag fiskat i timtal i hällande regn kan det väl inte vara så farligt att plocka svamp i några timmar, även om det börjar regna. *är tacksam som fan över att jag inte är bakis* Skogen - here we come! =D


* Måste hålla med mina kollegor. FM är förbannat gott vin!

Inga kommentarer: