tisdag 25 augusti 2009


Nu har skolan börjat - äntligen! - och det är åter igen "befogat" med strängare tider på kvällar och mornar. Ett nödvändigt ont och absolut ett föräldrapåhitt enligt sonen, men tänk... som förälder är jag satans så glad över att det är nödvändigt. Nu sitter han inte längre vid datorn hela dagarna. Faktum är att han redan idag, andra skoldagen, tog sig för att åka hem till en kompis när han slutat för dagen. Jag som börjat misstänka att han hittat på alla de han kallar kompisar eller att de var virtuella kompisar. Jag hade inte blivit ett dugg förvånad om det plötsligt kommit en avatar och skakat hand med mig samtidigt som h*n presenterade sig som grabbens bästa vän. =P

Jag hade en kort dag på jobbet. Bara tre timmar. Personalmöte. Skönt att ha träffat alla. De pratade om en massa jag ännu inte är insatt i, men det känns som om det inte kommer ta så lång tid att komma in i det som jag först befarat. Skönt. =)

Efter jobbet var jag till Lotta på Egohörnan*. Drack en kopp thé, pratade bort några timmar och som bonus gick jag därifrån med de fina naglarna ni ser på bilden. Hon är otrolig på att fixa sådana. Hon vet dessutom vad jag gillar för färger och motiv, så det brukar vara rätt lätt för henne att få mig att sträcka fram händerna, trots att jag i vanliga fall inte bryr mig speciellt om mina naglar. Besök hos henne får mig alltid att lämna stället med en ökad känsla av kvinnlighet. Bonusar är ibland väldigt bra. =D

*www.egohornan.com

2 kommentarer:

Ullis sa...

jag vill OXÅ känna nån sån.. men jag är ju extremt mån om mina naglar.. skulle älska att få dem ompysslade av ett proffs.. *elända*

nåja, jag är nöjd med att jag gör dem svinsnygga själv, men måste vara grön av avund ändåå :)

kram!

~Sol~ sa...

Ladyn - Jag är mindre bra på att ha ordning på mina händer, men det är onekligen skönt att få dem omhändertagna av ett proffs ibland. =)

Kram!