söndag 30 augusti 2009

Slut


Kvällen blev intressant. Lagom mycket att göra och intressant. Me like. *S* Visserligen fanns det aspekter av den som jag gärna kunnat vara utan, men sammantaget var kvällen bra. =) Helgen är slut och jag likaså. =P

I morgon är jag ledig. Jag hade planerat att sovit på jobbet men Bemanningstjänst har strulat till det och av någon anledning blir det kval om jag tar extratimmar. Korkat att de ens kan säga en sådan sak när jag jobbar 75%. Alla har rätt att jobba upp till 100% utan att det blir kval. Nu får jag tillbringa en del av min lediga dag i telefon med dem för att reda upp detta missförstånd.

Sagan om Ringen. Ja, ikväll är det tredje delen. Som Meta så riktigt påpekar är de förlängda versionerna mycket bättre än de som visas på tv, men just nu duger det gott med den versionen. Jag har läst böckerna sju gånger så jag kan fylla i det som saknas iaf. Och nej, anledningen till att jag läst om dem så många gånger är inte att jag haft svårt att förstå dem, utan att jag gillar dem så mycket. Fyra av gångerna har jag läst dem i svensk version och tre av dem i engelsk. Det är väl ingen match att gissa vilken version jag gillar bäst?

5 kommentarer:

Meta sa...

hehe.. love sagan om ringen me. Läst säkert lika många ggr. Första ggn så hade jag faktiskt svårt att hänga med men får väl skylla på att vid 12 så finns det så mkt annat som distraherar. Men jag älskar att läsa om böcker man hittar alltid nåt nytt som man inte reflekterat över ggn innan.

~Sol~ sa...

Meta - jag läser inte om alla, men ibland hittar jag guldklimpar som är värda att läsas om flera gånger. Ängeln på sjunde trappsteget och Matildas sista vals är två andra böcker jag gärna läser om...och om. *S*

Anonym sa...

Visst är förlängda versionerna bäst men ändå sitter man framför teven och suger åt sig av godbitarna i dessa fantastiska filmer. "Ja, jag ska gå och lägga mig, jag ska bara se när Aragorn får svärdet, när de rider in i Dimholt, när ..." Så sitter man här dagen efter alldeles trött i ögonen. :-)

~Sol~ sa...

Yvonne - Ja, vad säger man? Tydligen är likheterna mellan oss fler än vi någonsin kunnat tänka oss. Jag satt också och sa att jag skulle gå lägga mig så snart jag sett... =P Men jag är, liksom du, ledig idag och kunde ta det lite lugnt i morse, så nu är jag relativt pigg ändå. =D

Anonym sa...

Jo ... där finns en massa likheter :-)