lördag 8 augusti 2009

Planering

Genom åren har jag lärt mig att planer ofta blir ändrade. Ändå envisas jag med att planera. Det är som en sjukdom som vägrar släppa taget.

Denna helg har varit fullplanerad så till vida att jag visste med vem och vart jag skulle tillbringa min tid. Exakt vad som skulle ske brukar däremot får vara lite diffust eftersom de ändå är omöjligt att planera.
Inte att förvånas, men helgen ser inte alls ut som jag tänkt.

Att det förändrats har sina fullt acceptabla anledningar och jag har full förståelse för att vi skjuter våra planer på framtiden. Men det är ändå lite typiskt i mitt liv. Att jag inte lär mig att planerna kan komma att ändras inom en bråkdelssekund, alltså.
Nå, nu har jag en oskriven dag framför mig istället. Som jag skrev till en vän nyligen, oskrivna dagar kan bli de bästa av dagar. Bara att tuta och köra. =D

2 kommentarer:

marbor sa...

Ja vi får ta våran turistdejt in Onebying senare...Nu jobbar jag två helger i rad men sen är jag ledig två. Vi får försöka att icke-planera in det då :)

~Sol~ sa...

Det blir bra det. =) Jag jobbar inte förrän den sista helgen i augusti, om mitt schema blir som den tidigare innehavaren av den tjänstens. =) Något datum måste ju passa. =D