lördag 29 augusti 2009

Samma lika varje månad


Det måste göras. För att bo kvar, för att ha el, för att kunna tillbringa timtal i telefon, för att se på tv... ja, det finns knappt något man kan göra utan att först ha betalt en räkning. Sorgligt, men sant.

Pengarna kommer in på kontot, surt förvärvade slantar som liksom bara vinkar åt mig på sin väg förbi. Inom allt för kort tid ramlar de in hos olika företag istället. Svisch. Ibland känner jag fartvinden, men oftast hinner jag bara se siffrorna och sen är de förändrade till några andra, några som betyder mindre än innan. Mycket mindre än innan.


Nåja, jag får bo kvar, jag får se på tv, jag får sitta vid datorn, jag får tillbringa timtal i telefonen och jag får till och med äta denna månad också. Inte allt för illa pinkat, alltså. =P

4 kommentarer:

marbor sa...

Det där är ju livet på en pinne liksom.
Betala betala...men faktiskt..faktiskt känns det SKÖNT när räkningarna försvinner iväg bort ur skåpet och på väg till betalning. Jag tycker det.

Hur många vuxenpoäng ger det tro? :D

Ullis sa...

håller med marbor.. vareeenda månad..
det som är läskigt är ju att man klickar och klickar och vips är allt bara borta.. blir aldrig mer än siffror på ett konto man klickar bort.. usch..

~Sol~ sa...

marbor - oj, oj, oj... det ger nog massor med vuxenpoäng. *S* Jag förstår hur du menar. Jag gillar också när jag gjort rätt för mig och vet att räkningarna är betalda. =)

~Sol~ sa...

Ladyn - hellre siffror på ett konto än att ha ha dem i handen och sen måste ge bort dem. =)