onsdag 26 augusti 2009

Jäpp


En del av dagens skörd. =)

Denna gång blev det lite fler gulingar än förra. Jag har nu en väldigt trött rygg, men känner ändå en väldans tillfredställelse över att jag faktiskt plockat de flesta själv. Morsan och hennes man hjälpte mig att plocka en del, men deras insats bestod mest i att de spanade och om de hittade ropade de på mig så att de slapp böja sig ner i det blöta. Kanske hittade jag dem inte alla själv, men de flesta är det obestridligen jag som plockat. =P

2 kommentarer:

Ullis sa...

men VAFAAAAAN :(((((

jag vill MED ha!! eller, jag vill HITTA!!! >_< DET ÄR NÅT FEL PÅ MIG!! JAG ÄR ANTIKANTARELL!

~Sol~ sa...

Hahahahaha, antikantarell? Det finns nog inget som heter så, faktiskt. Men jag hade turen av att gå med någon som haft samma svampställe sedan han var liten och följde med sin mamma... för en si så där sextio år sedan. =)