lördag 1 augusti 2009

Snablar


I morse vaknade jag med en känsla av att det möjligen... troligen... ganska säkert... skulle vara trevligt med en stund på stan framåt kvällen. Insupa atmosfären och kanske någon cider eller fler medan man kollade på folk och samtalade med de/m man var i sällskap med.

Känslan dalade dock lite så jag bestämde med sonen att vi skulle se på film och ta det lugnt med lite godis framåt kvällningen istället. OK, inte riktigt samma sak, men det funkar det också. När sedan grannen sms´ade och frågade om jag kunde passa deras äldsta och yngsta medan mellantelingarna var hos mormor och morfar så att de själva kunde fira bröllopsdag på tu man hand kändes det helt ok, så det bestämdes så. Jag skulle ju ändå vara hemma.

Mmmm, när blir det någonsin som man tänkt? Grabben flydde fältet så fort tillfälle gavs. Nu ska HAN ner på stan och käka med min bror medan jag sitter här med barn trots att jag är barnfri. Känns inte det lite skevt? *S* Till råga på allt ringde en kompis precis och frågade om jag vill ner på stan med henne ikväll. Surt sa räven. =P

Nåja, jag ska titta på film med grannpojken. Alltid något. *L*

4 kommentarer:

Virvelvinden sa...

du har rätt det blir inte alltid som man tänkt sig. Hoppas ni får en mysig kväll. kram

~Sol~ sa...

Virveln - Jag gillar grannpojken så det känns inte så betungande ändå. Lite vin med hans mamma, en rolig pratstund innan hon gick och nu film. Jag har haft sämre kvällar. =)
Kram

Ullis sa...

hahaha det blir sådär ibland.. men du, vi får gå ut och mysa lite på stan i helgen som kommer om du vill? dricka en cider eller två och bara ha mysigt sådär som vi kan? :)
kramis!

~Sol~ sa...

Ladyn - I helgen som kommer har jag fullt upp, tyvärr. En gammal jobbarkompis på fredagen och eventuellt marbor på lördagen. :)

Men det finns fler helger. Vi får väl boka en och göra stan? =)