lördag 1 augusti 2009

Inget att säga emot...


Vid den dagliga genomgången av nättidningarna hittade jag denna artikel. Den gav mig en naturlig vinkel vid mitt nästa samtal med Mini-Belse. Jag ropade på den stackars förvirrade tonåringen och frågade honom hur hans liv egentligen är....

Jag; Men du har väl ändå ett rätt bra liv, eller?

Son; Hur menar du? *totalt oförstående*

Jag; Ja... du gnäller ju som sjutton över hur du har det ibland...

Son; Ja...?

Jag; Men jag är nog en hyfsad förälder ändå!

Son; What ever you say... *smått sarkastiskt*

Jag; Jepp, jag har iaf inte skakat dig som en vante och kastat dig från ett tak!


*visar artikeln och videon*


Son; OK, du duger väl då.
*ser lite stukad ut*

2 kommentarer:

Ullis sa...

hahaha ja vad ska man säga.. fint med traditioner?

och ungen är ju fantastisk :D

haha verifiering: begurgel :D:D:D:D

~Sol~ sa...

Ladyn - Jag kan inte påstå att jag förstår alla traditioner. Vill aldrig kunna säga det heller. =P

Tack. =D