måndag 31 augusti 2009

Händelserik dag


Visserligen är det vardagshändelser, iaf det mesta, men det är ändå händelser. =)

Innan jag äventyrade mig ner på stan betalade jag anmälningsavgiften till klassträffen som är i okt. Jag vette sjutton om jag borde ha gjort det, men samtidigt... vad har jag att förlora på det? Jag träffade oväntat på en gammal klasskamrat när jag var nere på stan. Han bor numera i Örebro men var hemma på besök. Jag har inte sett honom sedan den senaste återträffen för tio år sen. Klurigt hur slumpen leker med oss egentligen.

Marbor förärade mig och min stad ett besök idag. Mycket trevligt. Hon är en oerhört sympatisk person. Timmarna svischade förbi och snart var speeddaten över och vi fick säga hej så länge. Nästa gång ska jag försöka ta mig till henne. Det var bestämt en gång tidigare men då ville ödet annorlunda. När jag kommer hem från semestern (nedräkning: bara fyra dagar kvar tills jag åker) kommer ödet inte ha något att säga till om. Så det så! =P

När jag ändå var på stan passade jag på att gå prata med bemanningstjänst. Det hade blivit något missförstånd (Nä hä???) och naturligtvis får jag jobba upp till heltid utan att det blir kval. Människan som ringde måste ha blandat ihop kval och fyllnadstid. Jag har förlorat ett extrapass på detta, men nu är det uppklarat och jag kan ta andra pass i stället. Alltid något.

Några euro finns nu i min plånbok och väntar på att bli använda. Inte så många eftersom jag i det stora hela kommer att vara ensam på gården, sittandes vid poolen tillsammans med laptopen, en bra bok, något kallt att dricka och kanske ett fruktfat eller en sallad. Sa jag att det bara är fyra dagar kvar innan jag åker...? ;)

Nu är jag trött i fötterna och ska följa giraffen på bildens exempel. Slappa, slappa, slappa... =D

3 kommentarer:

Ullis sa...

skööööönt!!! jag är så glad för din skull, du har verkligen förtjänat den stunden och den vilan.. hoppas verkligen du kommer få det skönt..

själv sitter jag och räknar ned till onsdagen.. satan i gatan, jag är LIVRÄDD.. jag kommer ju dö!! det kommer ju göra ont!! :D Byexet är toknöjd dock.. han är med exalterad än jag t om *asg*

~Sol~ sa...

Ja, det kommer göra ont, ja det kommer säkerligen kännas aningen underligt, men nej, du kommer inte dö. =)

Hmmm... ska kanske han följa med istället? ;)

Ullis sa...

haha nä.. nu är vi osams så nu får han fan inte se den!!!!