söndag 16 augusti 2009

Skogsutflykt

Som den novis jag är såg jag ingenting.


Ladyn däremot spanade rätt snart in några av de gyllene läckerheterna.

De allra första svampar jag någonsin plockat.

Efter dessa stackars svampar verkade skogen hånskratta åt oss.

Det fanns mängder med lingon och blåbär, men vart fanns skogens guld???

Mygg fanns det däremot massor av. Trots heltäckande och kepa hittade de bart skinn att bita i.

Efter tre timmar kändes det rätt dött.

Vi steg ut i ljuset för att påbörja vår hemfärd.

Det var en sorglig skörd vi samlat ihop. *S*

Trots vårt uppenbara misslyckande att hitta det vi sökt efter insåg vi att det fanns de som hade sämre dagar än vi.


Jag har idag klampat omkring i insekternas himmelrike, svalt en mygga, klättrat över stock och sten, klafsat omkring i sank mark och kommit hem med en mager belöning för allt detta slit. Ändå är jag fantastiskt nöjd med dagen. Jag har haft kul, helt enkelt. =)

Men det hindrar inte att jag längtar efter en dusch.... *siktar mot badrummet*

Klicka på bilderna om ni tycker de är för små.

4 kommentarer:

Ullis sa...

jag har oxå haft det jättemysigt! Det är ju lätt värt att bara knata omkring och götta sig åt luften liksom.. vi får ta med oss saker så vi kan grilla lite och grejja nästa gång.. fast då kanske vi inte ska ha så mycket skogsvandring, haha..

fiska nästa gång? åka någon mysig stans, kanske min lilla myrsjö? och ha med grillgrejjer (finns en liten grillplats) och tokfiska och mysa?

~Sol~ sa...

Ladyn - Tack för att du hjälpte mig genomföra min första svampexpedition. *S* Jag gillar förresten skogsvandring också, även om jag just idag ville hitta svamp. =D

Jepp, det låter som en plan... =)

Anonym sa...

Visst är det härligt med skogsutflykter och ni slapp ändå gå hem med tom korg! :-)
Yvonne

~Sol~ sa...

Yvonne - Ja det är skönt att knata omkring i naturen så där. Men nästa gång ska jag undvika att svälja mygg. Ingen trevlig upplevelse. =P