onsdag 26 augusti 2009

Lust


Min styvfar tyckte lite synd om mig efter min senaste tur ut i skogarna här omkring för att hitta lite svamp och erbjöd sig därför att eskortera mig ut till ett ställe där det borde finnas fler än de få stackarna jag och Ladyn hittade då. Glatt tackade jag ja. Jag är ju ledig idag och en skogstur är ju alltid skön... eller?

Regnet öser verkligen ner här. Kanske är det annat i krokarna omkring Ramnäs, men det tvivlar jag på. Nej, jag ser det redan framför mig. Dyngsur, kall och med någon stackars svamp i korgen. Med lite hjälp av min fantasi ser jag dessutom hur den där kantarellen hånskrattar åt mig och mina vedermödor. Mmmm, kanske är den livlig, men min fantasi lämnar mig aldrig oberörd iaf. =P


Nåja, blir detta scenariot sant är det ju lätt åtgärdat sen. En varm dusch, god mat och en filt att svepa om sig en stund efteråt. Vad är det värsta som kan hända liksom? Ja, bortsett från att de återinför de där jackorna som gör att man kramar sig själv igen efter att de inser att jag verkligen hör svampar hånskratta, alltså?

3 kommentarer:

marbor sa...

OM du ser en hånskrattande kantarell...snälla...ta kort på den!!! :D

~Sol~ sa...

marbor - den enda som skrattade var min mamma och henne ville jag inte ta kort på så det blir till att visualisera. ;)

Ullis sa...

men jag vill MÄÄÄÄÄÄ!! :D

verifiering: lants

:D