lördag 15 augusti 2009

Rensning


Jag har umgåtts med min bror. Den lilla satungen ska flytta nedåt landet. Anledningen till detta är inte helt utrett, men det verkar ha något med säsongsbiljetter och hockey att göra. Kanske, kanske har det något med att han är skitless på den här stan att göra också, men det kan ju bara vara en bisak, eller vad tror ni? =P

Hur som helst har jag sedan tidigare lovat att vi ska gå ner i min källaren och ta fram saker som kan vara bra att ha när man flyttar till eget igen för första gången på många år. Jag har ju under åren lagt undan saker till grabben. Det är några år kvar tills han kommer behöva sådana saker, så jag ger dem till brorsan och börjar samla igen. Bättre de blir använda av någon som behöver dem än att de ligger och samlar damm i min källare. =)


Som bonus för att vi har varit ner och rotat i källaren har jag blivit av med en hel del som behövde nytt hem vid återbruket också. Ett givande och tagande i hjälpinsatser alltså. Helt ok. Jag har återigen en ekande källare. Är så skönt! Jag har undvikit att ställa saker där då jag inte vill inte vakna en dag och inse att jag har en källare full med saker jag inte vill ha, inte vill minnas och inte mår bra av. Dessutom avskyr jag att städa källarförrådet och ju mindre jag har desto mindre är sannolikheten att jag behöver göra det. Tyvärr leder dock det faktum att jag inte har bil (ja, ja körkort är nog också viktigt) till att jag ställer ner saker som egentligen ska till återbruket där istället. Som tur är sorterde jag eländet innan jag ställde ner det, så det gick rätt fort att tömma och nu ekar bägge källarutrymmena och jag kan slappna av. =)

Och inte en enda spindel såg jag! =D

4 kommentarer:

hRaven sa...

källare utan spindlar är igen källare!

~Sol~ sa...

Källare utan spindlar är MIN sorts källare! =D

Ullis sa...

faaan vad gött!! vet hur du känner, rensade ju sådär när jag flyttade denna gång.. trots att JAG hade ångest över att göra mig av med saker.. det har med trygghet att göra men nu mår jag sååå mycket bättre..

har sett att det stitter spindlar i porten.. precis där man går in.. uppe i taket.. naturligtvis är jag så korkad att jag tittar efter dem just för att jag är så satans rädd.. och där sitter de jävlarna så jag knappt vill gå in!

~Sol~ sa...

Ladyn - Jag har aldrig ångest över att göra mig av med saker. Det är bara saker. Men visst finns det vissa saker jag väljer att inte göra mig av med för att de har affektionsvärde för mig. =)

Ja, man är rätt konstig så. Jag gör precis likadant. Jag kollar och när jag fått mina värsta farhågor bekräftade blir jag kollrig i kolan och måste ha stenkoll på de små satarna. =P