lördag 8 augusti 2009

Bokstäver


Den oskrivna dagen slutade med några fullskrivna blad. Sju sidor och några foton har numera påbörjat sin resa till andra sidan jorden, Down Under. Visserligen har jag hållit på i några dagar, men idag avslutade jag det hela och såg till att det kom iväg.

Det var skönt att skriva av sig. Jag hade glömt hur skönt. Det är skillnad att skriva brev för hand och att blogga eller knattra iväg sidor som skrivs ut på datorn. Man får mer tid att tänka när man sitter med en penna i handen. Det blir mer känsla. Iaf för mig.


Trots de ändrade planerna har jag ändå haft en väldigt bra dag. Flera har hört av sig för att bjuda med mig på diverse aktiviteter. Det tackar jag för. Mina vänner är guld värda.


Nu har kvällen letat sig hit och jag känner hur det rycker i käkarna. Gäspningarna är inte långt borta. Efter en skön timme på balkongen tillsammans med en bok och en 33 cl cider känner jag mig avslappnad och till freds. Ett erbjudade om fortsatt kväll på stan finns, men faktiskt tror jag att jag kommer att sova sked med John Blund istället. =)

2 kommentarer:

Ullis sa...

jag håller med.. man får en helt annan känsla när man sitter och skriver.. för mig är det obehagligt hur lätt jag får skrivkramp numer dock.. kan skriva en rad sen får jag ont i handen :D men man tänker mer när man faktiskt skriver och måste fysiskt SUDDA om man skriver nåt man inte tänkt sig, istället för att bara trycka på backsteg liksom..

~Sol~ sa...

Ladyn - Jag domnar bort i handen efter ett tag, men sträcker jag bara ut armen och ser till att handleden är rak en stund så funkar det igen. =) Jag skriver alltid brev med bläck, så jag kan inte gärna sudda. Får tänka efter före. *S*