torsdag 13 augusti 2009

Avslut

Jag bjöd på fika på jobbet idag. Visserligen är det min sista dag i morgon, men jag valde att bjuda idag eftersom det är en som är ledig i morgon. Klart hon också ska ha fika ju! Det jag bjöd på är något jag fick recept på här om dagen. Så himla enkelt och så otroligt gott!

1 marängbotten
1 vaniljvisp

daimkulor

Lägg marängen i bottenpå en bakform med löstagbarbotten, vispa vaniljvispen ordentligt, häll över marängen och släng i daimkulor. In i frysen och voilá!

Rekommenderas! =D

Ett annat avslut togs idag. Jobbigt, men nödvändigt.

8 kommentarer:

Lina sa...

mmm...smaskigt.... och lätt ju, perfekt :)

Ullis sa...

jag kör på samma fast hackar daimen och använder grädde istället för jag tycker den blir för söt annars :)

jag vet, du är SÅ duktig gumman!!

Lionel Messi sa...

טוב תודה לך נושא יותר נפלא

~Sol~ sa...

Lina - det kan inte bli bättre. Enda "nackdelen" är att man måste äta upp den snabbt eftersom den annars hinner smälta. Men oj, vad hemskt, va? ;)

~Sol~ sa...

Ladyn - Det är ju en bra variant också. Bra att det finns alternativ som är lika enkla. =)

Nej, det var inte duktigt. Bara nödvändigt.

~Sol~ sa...

Lionel -
לא, זה שום דבר, כי הרצון לשנות את דרכי העולם, אך עם זאת הוא הבלוג שלי אני כותב מה שאני מרגיש. לפעמים זה יותר עמוק ולפעמים זה יותר שטחית. הבלוג שלי, ההחלטה שלי.

Lina sa...

ja... att moffa i sig saker är verkligen jobbigt ;)

kul att min verifiering blev "dement". man får inte ens skriva kommentarer utan att bli påmind om jobbet, haha.

~Sol~ sa...

Lina - Mmmm, vi får väl hjälpa varandra med att moffa snart. Kanske är det lättare om man är två? *S*

Hahahahahahahahaha