fredag 7 augusti 2009

Konstigt


Jag har sovmorgon idag. Klockan är nio och jag är inte på jobbet ännu. Om en halvtimme ska jag kliva på stålhästen och bege mig iväg till den ärorika läroanstalten *host, host* för att fördriva några timmar där innan det är dags att åter styra kosan hemåt, i sällskap av en Ben&Jerry´s på grabbens uttryckliga begäran.

Men det är underligt vilken skillnad några timmar kan göra. Jag sov två timmar längre in på morgonen eftersom jag ju börjar två timmar senare. Det är ingen skillnad i tid i hur lång stund jag har att duscha, äta frukost, klä på mig och göra allt man nu gör innan man åker till jobbet. Ändå känns det som om jag idag har hur mycket tid som helst. Troligen är det att jag känner mig lite mer utvilad som gör att det inte känns lika "stressigt". Jag har mer lugn i kroppen och känner inte mest för att bara slänga mig ner i sängen och dra något gammalt över mig, en känsla som är rätt vanligt andra dagar.


Idag är en bra dag. Solen skiner, jag känner mig mer utvilad än på länge, jag får en lugn dag på jobbet. Äntligen fredag! =)

2 kommentarer:

Ullis sa...

åh vad skönt! du förtjänar det efter hur trött du varit. hoppas nu helgen går i lyckans tecken oxå :)

okej, din blogg ger mig öknamn som verifiering: bulliz :D:D:D:D:D

~Sol~ sa...

Ladyn - dagen blev inte alls så lung som jag bestämt. Jisses vad glad jag blev när klockan var fyra. Äntligen hemgång! =D

Helgen kan inte annat än bli bra. Ska ju till Enköping och göra stan i morgon. =D

Vaddå? Du heter ju Ullis och du gillar bullar. Hur kan det vara fel? ;)