söndag 9 augusti 2009

Bortskämd?


Jag håller på att baka bröd. Jag gör ju det rätt ofta. Det blir minst en gång i veckan och oftast fler gånger. Jag gillar att göra det och sen blir det ju väldigt gott också. Jag har ett grundrecept och från gång till gång slänger jag ner det jag känner för som smaktillsats.

Idag har jag valt basilika och fetaost. Jag tänkte grabben skulle bli glad eftersom han älskar fetaost. Ja, det gör jag också förstås, men han är nog snäppet värre. Vad fick jag för reaktion, tror ni? Mmm, precis. Ett vanligt tonårsryckande på axlarna och en halv blick åt mitt håll. Kanske blir reaktionen större när brödet faktiskt kommer ur ugnen, doftande och lockande, men just nu intresserar det honom föga.

Han är inte bortskämd med materiella ting, men han är nog aningens bortskämd med annat. Allt är ju relativt.

5 kommentarer:

Ullis sa...

hörrududu.. ungjävel.. nu kommer tant ullis och äter upp det. NU!

Virvelvinden sa...

En annan tant Ullis kommer också gärna och äter det där mumsiga brödet.

~Sol~ sa...

Ladyn - Jag kan ju erkänna att jag tänkte samma ord om honom just då. *asg* Men nu när brödet är klart är det annat ljud i skällan. Typiskt. *S*

~Sol~ sa...

Virveln - Det blev himla gott. Det tycker han också, nu när han gått ifrån att rynka på näsan och smakat. Bortskämda satunge! *S*

~Sol~ sa...

Till bägge Ullisarna - Bröd finns det ofta här. Bara att dyka över och hoppas på det bästa. =D