tisdag 4 augusti 2009

Blandat


När det stod klart att vi var övertalig personal idag åkte jag från jobbet. Alla andra har haft semester så jag tyckte gott att de kunde vara kvar så att jag får en ledig dag. =D

En tur till Gryta, där jag kollade på Time Team (ett gissningsprogram om historia i vilket små skärvor har stor betydelse) och åt lite godis, avklarades på förmiddagen. Tyvärr hittade jag inte det jag åkte dit för, men det löser sig nog. Om det värsta scenariot blir finns det en relativt enkel lösning för det också. Varför oroa sig i onödan? *s*


Mat och sedan IKEA med trevligt sällskap. Snälla Ladyn skjutsade mig till sagda handelshus så att jag kunde skaffa mig några konsoller som ska stödja de hyllor jag tjatar så förbaskat om. Nu finns allt jag behöver för att få upp dem, utom någon som faktiskt borrar och skruvar upp dem. Jag måste ringa och be snällt... =)


Ladyn köpte ett oerhört tungt bord men då det var den enklaste IKEA-möbeln jag någonsin skruvat ihop tänker jag inte klaga allt för mycket om mjölksyra och lackande svett. *hehe* Det är ett glasbord som hon kommer att få torka av typ två gånger om dagen, men det så snyggt att det är värt det. =)


Är tröttare nu än då jag jobbat hela dagen. Den där John Blund måste ha fått fel adress, för här var han då inte på besök inatt. Eller jo... han kom... men många timmar för sent. Undrar om det finns en GPS i rätt storlek för honom? Ska undersöka det. Påbörjade ett brev igår, men blev för trött för att skriva klart det. Hade planerat att göra det idag, men inser nu att de resterande sidorna inte blir skrivna förrän i morgon.

2 kommentarer:

Ullis sa...

tack för idag tjejen, haft jättemysigt (som vanligt..)! och tack för hjälpen med bordet, både släpandet och skruvandet *S*

kram!

~Sol~ sa...

Ladyn - var så god. =) Och tack själv!
Kram