fredag 21 augusti 2009

Kort vila


Jag var helt slut när jag kom hem igår. Inte fysiskt-nu-kommer-jag-tuppa-av-slut, utan mer mentalt-tusen-nya-intryck-och-en-miljon-nya-saker-att-hålla-reda-på-slut. Det senare är nog så jobbigt, det också. *s* Ett bevis på att jag behövde vila hjärnan är att grabben kom in i köket strax innan jag skulle gå lägga mig och bad om ursäkt för att han inte plockat undan sin disk ordentligt. Han hade ställt den på en annan bänk än vanligt. När han bett om ursäkt för det och jag nådigt nickat såg han frågande på mig och undrade varför jag inte sagt till honom om det redan. Jag sa som det var, jag var för trött för att tjafsa om något alls, vad det än var. Hans chockade min och förskräckta undan om vem jag var och vart hans mamma tagit vägen säger allt... =P

Idag börjar jag sju. Inget jag direkt är överförtjust i. Jag föredrar kvällarna. Men... som vanligt märks det direkt när det är första tidiga turen. Jag ramlade i säng i vettig tid, men att somna var som att försöka låta bli att bli kissnödig när man vet att man inte har någon möjlighet att använda faciliteten på hela dagen. Omöjligt alltså. Jag låg vaken tills klockan var efter ett och när jag äntligen somnat bestämde sig min kropp för att den faktiskt behövde använda faciliteten. Grrrrrrrrrrrrrr. Nåja, jag har iaf fått några timmars osammanhängande sömn och det räcker kanske för att jag inte ska paja ihop helt under dagen. Det borde iaf göra det. Men eftersom det är första dagpasset lär jag få en hel del nya intryck att sortera och memorera igen, så förvänta er inga intellektuella inlägg i etftermiddag/kväll. *hahaha*

3 kommentarer:

Bika sa...

lycka till på första dagspasset! jag är på väg till mitt fjärde för denna vecka, men sen jäklar är det helg!
Ja det är ju bra typiskt det där när man tänker att man inte ska behöva gå på toa eller dricka eller vad som på natten, tamigf-n så blir man törstig eller nödig. jaja, det är en hård värld :D

Anonym sa...

Asch då ... jag som hoppades på ett inlägg om relativitetsteorin och en utredning i huruvida Gud finns på den här bloggen i kväll. Men ja ja ... :-) Ha en bra dagpassdag! Själv är jag ledig. Samlar kraft inför min mastodontvecka på schemat som inleds på måndag. Hua. Trevlig helg också.

~Sol~ sa...

Yvonne - nästa inlägg är så långt som jag ämnar sträcka mig i djupa funderingar idag. ;)

Jag får två relativt arbetssamma veckor nu, men sen blir det tio dagar i solen. Ska verkligen bli skönt. =D

Trevlig helg och hälsa familjen!