onsdag 5 augusti 2009

Jodå, det var gott...


Det har varit sådan hysteri kring den där Ben & Jerry´s att jag till slut föll till föga och införskaffade den sort alla höjer så förbannat till skyarna. Fy fan vilken dyr glass! Visserligen var cookie dough helt ok, men inte fasen anser jag att det var värt pengarna. Nej du. Jag köper hellre vanilj och har i frukt istället. =)

Mini-Belse däremot är lyrisk och vill absolut veta vart jag köpt glassen. Nu finns det inte i vår lilla närbutik, vilket troligen är bra för hans ekonomi, så han får sig en promenad när han väl bestämmer sig för att införskaffa mer. Onödigt dyrt, helt onyttigt men ungen kommer ut en sväng. Tar en bra sak ut två onda...? *s*

4 kommentarer:

hRaven sa...

du har tyvärr missat Cherry Garcia...
saknar den...
och jo... visst är den lite överskattad... finns ju godare... *ler*

~Sol~ sa...

hRaven - ja, jag har missat Cherry Garcia. Har aldrig hört talas om det ens.

Ja, inte var den gudomlig, som jag hört den beskrivas. Jag gillade den, men kan lika gärna äta annan glass. =)

Ullis sa...

äntligen! :D mmmmm.. men de flesta tycker att cookie dough är för söt, inte alla som tycker om den.. testa någon annan sort är mitt tips.. cherry garcia finns fortfarande på vissa affärer.. körsbär och mörk choklad har jag för mig va?

testa en annan sort säger jag :)

~Sol~ sa...

Ladyn - jag vette fan om jag tycker att så lite glass ska kosta så mycket, så vi får se om jag äventyrar mig på fler sådana shoppingturer eller om jag struntar i det. *S*