söndag 15 mars 2009

Vad har jag gjort?


Utsikt från deras privata väg

Jag är helt stum just nu. Eller... nej... inte stum. Jublande glad, gråtfärdig, stissig, förundrad och ändå... stum. Jag måste ha varit en otrolig människa i mina tidigare liv (om det nu finns sådana) för att förtjäna de underbara människorna som finns i min omgivning.

Mina bonusföräldrar och sedemera grabbens gudföräldrar, dvs det par jag tvingade mig på som ung och mer eller mindre bodde hos när jag växte upp, bor i Portugal. Förra året fick grabben och jag en resa dit i julklapp. Det var 10 underbara dagar för oss bägge. Idag kom Gudfadern (han kommer att kallas så i fortsättningen) över på en kopp te. Han hade ett erbjudande till mig. De ska åka till Skottland i september och undrar om jag vill vakta deras hundar och hus. Visserligen ligger det mitt ute i ingenting och jag som inte har körkort kommer då vara oförmögen att ta mig någonstans, men faktiskt....


De bor i en haciendalikande byggnad med stor veranda, stor grillplats, pool och med en sjö precis utanför deras ägor. Med tillräckligt med mat och glass i frysen, några bra böcker, en massa juice och några flaskor solkräm känns tio dagar i solen helt ok, även om det är på samma ställe. Jag sa åt honom att se till att det fanns småsysslor för mig att sköta. Han lovade att jag skulle få måla, klippa gräs och fixa lite så att jag inte blir uttråkad.


Jag tackade ja....

10 kommentarer:

Anna sa...

Fantastiskt!! :D Man får det man förtjänar vet du..

marbor sa...

Åh vad härligt!
Säg till om du vill ha hjälp att gnussa solkräm på ryggen...jag kommer...och stannar ett par dagar :-)

~Sol~ sa...

Rockern, ja kanske, men sååå snäll är jag nog inte. *S*

~Sol~ sa...

marbor, ja plats finns det ju. Jag har en hacienda med fyra sovrum alldeles till mig själv. =D

Anonym sa...

åh, vad roligt!!! åker du själv eller tar du med dig kevin? då har du nå riktigt skönt att se fram emot! :)

~Sol~ sa...

Lina, jag åker själv denna gång. Han har precis börjat gymnasiet då (hoppas jag) och det är bra om han är med från början. Han och jag kommer kunna åka tillsammans någon annan gång. =) Jag ska bara vara, ingen matlagning om jag ine själv vill, inget speciellt planerat... bara vara. =)

Anonym sa...

låter underbart... *ler*

~Sol~ sa...

hRaven... jag har varit där en gång tidigare. Underbart är ett understatement. *ler brett*

Anonym sa...

finns det månne plats i resväskan till ett stycke tjock finne? ;)

~Sol~ sa...

hRaven, jag tänkte resa lätt eftersom allt jag kommer behöva redan finns på plats, men jag ska kolla... ;)