torsdag 26 mars 2009

Deklaration


Grabben ramlade in vid elva i går kväll. Han ska vara hos sin pappa, så när jag får ett sms i vilket det står att han är hos mig om fem minuter blir jag lite fundersam. Nå, det tog inte ens fem minuter innan han var här, men han har ju aldrig varit bra på det där med att uppskatta tid. =P

Jag blev lite förvånad. Han var lugn. Annars när han kommer från pappan så där abrupt brukar det vara surt och upprört, men nu var han lugn och sansad. Han deklarerade att han ämnade hämta några saker från det där andra stället imorgon (läs: idag) och sedan bo hos mig på heltid. Han har ryat om sådant förr utan att mena det, men då har det som sagt varit upprört och ilsket. Nu vet jag inte hur jag ska tolka det.

Det idealiska vore ju om han verkligen menar det. Jag har svårt att tro att så är fallet, men det vore ändå det idealiska. Min dörr står öppen för det alternativet.

2 kommentarer:

Ullis sa...

vore väl mys att få heltidsmys med sonen.. och slippa se honom bli sårad av allt det där som pappan gör.. :)

kramis!

~Sol~ sa...

Jo, klart jag vill ha grabben på heltid. Det har jag alltid velat ha. Men jag vill ändå inte att de tappar kontakten för att ingen av dem vet hur man kommunicerar med den andre. Det är ändå far och son.

Kramar tillbaka