fredag 20 mars 2009

Bara ursäkter..?


Just de orden, utan frågetecknet, yttrade mitt ex om en sak för bara ett litet tag sedan. Det är nog de sannaste orden han någonsin sagt. Jag som känner honom väl märker rätt lätt när det är något han inte vill eller orkar ta tag i. Då kommer ursäkterna lätt. Han är dessutom väldigt fantasifull. Ibland tror man inte sina öron och ändå vet man att det man hör verkligen sägs. Jag har skrattat många gånger.

Han säger sig vilja att vi blir ett par igen. Han, som vanligtvis är en väldigt pragmatisk människa, skickar otroligt söta sms varje dag. Det blir minst två, ofta fler, telefonsamtal varje dag. Han säger så fina saker. Han bemödar sig att göra mig glad. Han har ändrat en hel del av det jag inte orkade med och gjorde slut för. Han verkar vilja ändra sitt dåliga mönster och har faktiskt gjort det. Mmmm, visst, det är lätt att prata, men nu råkar jag känna en hel del människor som dels umgås med honom ofta och som dels är släkt med honom så jag har inte varit omedveten om vad han ägnat sig åt de senaste åren, så det ligger nog lite i det...

Men... Det är som sagt lätt att prata... Från att ha varit besviken över att jag haft mycket att göra har han nu övergått till att själv ha fullt upp.... Ibland låter det väldigt vagt. Då kan inte min hjärna slå av. Jag borde stänga ner, slå av, koppla ur... Men det går fan inte! Är det bara ursäkter....?

2 kommentarer:

Ullis sa...

svårt det där.. otroligt svårt.. men ta det lugnt, och lyssna på din inre röst, den är otroligt klok.. och försök att vara liiite skeptisk.. känns säkrast.. men har han förändrats så kul för honom! sen om du vill HA honom är ju en annan femma ^^

~Sol~ sa...

Ladyn, det är som jag sagt förr, när han var bra var han oslagbar. Vi får se vad som händer. Han kämpar iaf på med sms och telefonsamtal. :)