söndag 1 mars 2009

Skörd


Jag har precis varit hem till grabbens pappa. Jag går dit regelbundet för att kolla grabbens garderob. Visserligen är jag helt för att han får ta med sig det han behöver dit, men när det resulterar i att grabben knappt har några kläder kvar här blir jag lite less och går då över och tar hem sådant som hör hemma här.

Jag: Hur har han det med kläder hos dig?

Pappan: Jo, han har helt ok med kläder här.

Jag: Ok, men jag kommer förbi sen och kollar om det finns något han ska ha här.

Pappan: Men vad fan, då kommer han ju inte ha något kvar här!

Dagens skörd blev; tre huvtröjor, två par jeans, ett par mjukisbyxor, fyra t-shirtar och en skjorta
. Jag tittar aldrig i tvättkorgen, så det finns säkert mer.

Alltså, vi har grabben varannan vecka och pappan tjänar ungeför tre gånger så mycket som jag. I helvete att jag står för alla kläder då!

Inga kommentarer: