måndag 23 mars 2009

Middag


Det är lite underligt faktiskt. Jag känner mitt ex utan och innan och ändå har han gjort så pass stora förändringar i sitt tänk och med sig själv att det just nu känns som att lära känna honom på nytt. Jag vet hur han tänker och oftast hur han reagerar på olika saker, men nu för tiden kan han förvåna mig. Än så länge är det en positiv upplevelse och jag rider på vågen. =)

Jag har bjudit honom på middag i morgon. Jag vet ju att han gillar min matlagning (iaf oftast) och ändå känns det lite nervöst. Löjligt. Känns mest fånigt. Ändå kan jag inte skaka av mig känslan.


Jag har bestämt mig för att göra laxlasagne och ha champinjoner fyllda med sparris, ost och örter till. Det lagade jag aldrig när vi var tillsammans. Jag tror inte han ätit det förr, så det ska bli spännande att se om han gillar det. Måtte jag inte bränna maten... *S*

6 kommentarer:

Ullis sa...

haha vad gulligt :D nervositet är sött.. sålänge du behåller fötterna på jorden tycker jag du ska njuta av det här nya roliga fullt ut :)

jag gjorde RIKTIG lasagne idag jag ;)

~Sol~ sa...

Ladyn, jag tycker inte det är ett dugg sött. Mest larvigt. Men jag har bestämt mig för att njuta och se hur det utvecklar sig. =D

Jag gjorde riktig lasagne igår. Har kvar i frysen. =)

marbor sa...

Tycker det låter rätt härligt när folk man trodde sig känna utan och innan plötsligt kan förvåna en positivt. Det tyder på mognad...

ride the wave och se vad som händer :-)

~Sol~ sa...

marbor, det är på tiden att han uppvisar lite mognad. Han är ingen ungtupp längre. =P Och ja, jag tänker rida på vågen. Blir det en tsunami får jag hantera det då det är aktuellt. =)

Anonym sa...

åh, vad gott. tänk om jag bara skulle råka titta förbi mitt i maten, utan att veta att det var middag för två... kanske man skulle få sig en smakbit, hahahaha :D

bäst du inte bränner maten, eftersom att farbror själv är skitduktig på att laga mat! :D

~Sol~ sa...

Lina, jag brände inte maten och han tog mer. Måste alltså ha varit godkänt. =D

Det blev lite kvar, ska jag komma förbi med lite rester till dig innan jobbet i morgon. ;)