söndag 8 mars 2009

Jag förstår inte


Igår var det fullt hus här. Det var riktigt skoj faktiskt. Brorsan, kompisen med dotter, grabbens kusin med sin mamma och syster. Ja, och så grabben och jag så. Det blev monopol, vilket jag vann på wo. Lite löjligt eftersom jag var den som från början inte ville spela, men som offrade mig för att kusinen och brorsan skulle få lite motstånd. Men... jag vann och det var ju bra. =P

Igår var första gången på närmare sju år som jag umgicks med kusinens mamma. Förr var vi bra vänner, innan en massa knepiga saker kom i mellan och vi bestämde oss för att inte längre vara det. Jag avskyr henne inte, men ogillar mycket som hon gjort och sagt samt anser att hon har så annorlunda värderingar än jag att jag inte har någon behållning av att vara hennes vän. Att luras, ljuga och manipulera är liksom inget jag roas av, speciellt inte när man sedan begär att jag ska hålla det hemligt för först min bror och sedan för en av min dåvarandes närmsta vänner, vilket jag uttryckte med väldigt målande retorik. Jag blev lite förvånad då hon genom sin son undrade om hon fick komma över och äta och umgås med oss.


Nå, det har gått för lång tid för att hålla kvar en massa ilska, och för att det inte skulle bli stul med kusinerna valde jag att säga ja, så hon och hennes dotter var en del av vår kväll. Men det var knepigt. Hon har inte varit välkommen hit tidigare, jag har knappt ens sett hennes dotter och ändå var det som att kliva tillbaka ett gäng år och hon gjorde sig väl hemma hos mig. De var inte kvar så länge eftersom lillflickan skulle hem och sova, vilket kanske var lika bra. Jag försöker fortfarande komma på varför hon bjöd in sig själv.

6 kommentarer:

Ullis sa...

hon vill väl "ha dig tillbaka" liksom.. kanske tycker att hon är bäst och du borde vara vän? :D nej, men hon saknar dig nog.. det gör man, så jag förstår henne.. men det är ändå ett lite halvudda beteende, faktiskt.. bjuda in sig själv på sånt sådär.. konstiga människor o_O men kul att det gick smärtfritt! bra jobbat :)

~Sol~ sa...

Jag klarar det mesta smärtfritt. Jag är en väloljad person. =P

Jag kan tänka mig att hon inte har många sådana som säger som de ser det, utan många lismar nog och pratar sedan bakom ryggen. Bättre en man vet säger sin mening, även då man inte gilalr den.

Kanske ville hon bara äta min mat igen. ;) Hennes grabb har ju sagt åt henne att han vill bo hos mig för att jag lagar så god mat. *hehehe*

Ullis sa...

haha ja, inte så att jag klandrar henne! jag förstår.. JAG vill äta din mat *S* men jag begriper aldrig när folk beter sig skumt, kalla mig cynisk och misstänksam men jag blir helt besvärad, som om de försöker med nåt.. liksom.. men det kan ju vara tid, att hon lugnat ner sig liksom och att hon insett saker, visar sig väl :)

~Sol~ sa...

Jag vet inte vad hon gör, men så länge det inte drabbar någon annan på ett negativt sätt får hon väl komma och umgås om hon vill. Jag lider inte av det. Jag kommer aldrig anförtro mig åt henne eller bli bästis med henne, men har hon ingen annan kan hon komma och hänga här. =)

Anonym sa...

Bra att du håller ställningarna när inte jag är där och vinner ;).

Hur andra människor funkar eller som vi inte förstår vet vi ju redan svaret på, eller svartet och svaret. Vi är helt enkelt inte lika dana

~Sol~ sa...

Jepp, någon måste ju hålla fanan högt. =P Men du får gärna komma och vinna nästa gång. Jag vill verkligen inte spela. *S*

Nej, vi är inte likadana. Bra det. =)