söndag 22 mars 2009

Ohyfsat


Min syster har ringt mig flera dagar i rad nu. Först ringde hon för att tala om att hon ville hämta sin motionscykel som jag lånat. Gick det bra att de kom under helgen? Ja, vad säger man? Självklart gick det bra. Det är ju hennes cykel.

Igår ringde hon för att kolla om det gick bra att komma vid halv elva idag. Ja, inga problem. De skulle ringa innan de dök upp. Jag vaknade tidigt idag. Det där med sovmorgon funkar inte längre. Jag som älskar att sova på mornarna. :( Hur som helst bestämde jag mig för att baka bröd så att vi kunde dricka te och käka färska mackor till. Jag timade in det perfekt. Tjugo över tio var brödet klart. Vid tjugo över elva gav jag grabben en macka och tog sedan en själv.


Klockan tolv ringde syrran och sa att de skulle komma på eftermiddagen istället. Jaså? Verkligen? Med tanke på att klockan då var tolv var det ju rätt givet att det skulle bli på eftermiddagen om de nu ämnade pallra sig hit. Nåja, till slut kom de och numera är motionscykeln tillbaka där den hör hemma och jag kan sluta ha dåligt samvete över att inte ha använt den så mycket som jag borde. =D

9 kommentarer:

Anonym sa...

ja... man kan ju kanske höra av sig redan när man märker att det kommer köra ihop sig å man inte kommer att hinna...

~Sol~ sa...

Lina, tja eller så kan man välja att låta bli, tydligen... Men, men, nu står inte åbäket i mitt vardagsrum och dansar tango på mitt samvete. =D

marbor sa...

Trist när folk binder upp hela ens dag så där och inte ens har vett att be om ursäkt.
Men men...

Ullis sa...

det där är sååå min egen syster.. hon säger "är på väg, så du kan gå ut!" och där står man.. snöstorm eller spöregn.. och sen när man efter en halvtimma ringer människan.. så säger hon "ja, nej jag åkte iväg till blabla istället.. " eller "jag stannade och gjorde lite annat på vägen, stå kvar där, jag är på väg!!" och kommer 20 minuter senare.. eller "jag kommer om en timma, så kan vi äta?" och efter 4 timmar KANSKE hon hör av sig och säger att hon är lite sen...

~Sol~ sa...

marbor, nja, jag sa iofs till henne att ta med nyckeln eftersom jag kanske hittade på något hellre än att sitta och vänta. Nu råkade jag ha väldigt dålig fantasi så jag var hemma iaf, men att bara gå vänta är skittråkigt.

Men, men...

~Sol~ sa...

Ladyn, egentligen är det nog inte min syster som är sen utan snarare hennes chaufför. Han är inte känd för att hålla tider eller att allt han säger blir av då han sagt att det blir. Hon har inget körkort, så hon hänger liksom på bara...

Men visst är det irriterande när folk inte kan hålla det de säger. Visst kan det stjälpa någon gång, men då hör man av sig direkt, inte alldeles för sent. Det är ju inte som om vi lever kvar på 80-talet och ingen har mobiler. Sms hade ju också funkat. =P

Ullis sa...

jo men det är ju det där jag menar.. man HÖR AV SIG när man halkar efter i planeringen.. jag ringer om jag så blir 10 minuter sen, och säger just det- att jag blir sen..

~Sol~ sa...

Ladyn, jag är så sällan sen att folk börjar fundera på om det hänt mig något om jag inte är där tio minuter innan utsatt tid... =P

Ullis sa...

hahaha det låter som jag det.. jag kommer sällan senare än en kvart för tidigt.. jag är tidsfascist och det resulterar alltid i att jag kommer för tidigt, men jag har ju vett att vänta och inte stövla in hos folk innan jag ska vara där ^^