tisdag 10 mars 2009

En (o)vanlig tisdag


Jag blev ledig idag. Lite hastigt och lustigt och efter en snabb sväng in på jobbet blev jag ledig. Det var studiedag och många av eleverna var inbokade på fritids, men dök inte upp. Man kan inte gå + 7 personal utan att få spunk av leda, så jag erbjöd mig att vara ledig. Funkar för mig, liksom. *hehe*

Idag har jag sprungit i butiker. Var på shoppingtur med mitt ex. Coop Forum, Willys, IKEA, Nisses, Jysk, Axfood. Jag utmämner härmed honom till shopoholic. Jisses, säger jag bara...


Ja... mitt ex.... Jag vet inte riktigt vad som händer på den kartan, men jag har iaf kommit fram till att vi har himla kul ihop och att jag inte lider av det. Det har lett till att jag talat om för honom att jag gärna umgås med honom så länge allt känns bra. Blir det konstigt eller obekvämt bryter jag kontakten igen. Men som sagt, just nu mår jag bättre än jag gjort på väldigt länge. So be it...

4 kommentarer:

Anonym sa...

:D

"Ingen vet, det jag vet, en hemlighet
Någon som jag tycker om har gjort mig het
Kan jag hjälpa att jag känner det så här?

Och den blick som jag fick, den sa mig allt.
Det jag vill, kan jag nog få, tusenfalt.
Å, nu börjar jag förstå att jag är kär."

Ullis sa...

jättebra gumman! lev i nuet och ta vara på det bra! skit i det dåliga! :D

~Sol~ sa...

Lina... Oj, fel syskon tror jag... ;)

~Sol~ sa...

Ladyn, lika bra att ta det som det kommer istället för att försöka fundera ut vad som komma skall. Krävs mycket mindre energi och blir oftast mer rätt på det viset. =D