onsdag 4 mars 2009

Fler gåvor


Varför är jag inte förvånad över att det är ungersk honung? ;)

För några minuter sedan hörde jag någon i trapphuset, men eftersom det inte ringde på dörren tänkte jag inte så mycket på det. När sedan grabben kom hem från grannarna såg jag honom stå som ett fån vid ytterdörren. Nyfiket gick jag närmare för att se vad som stod på. Han stod och tittade fundersamt på en Hemköps-kasse som stod bredvid vår ytterdörr. Ummm....?

En snabb genomgång visade att den innehöll mjölk, tekakor, honung, halstabletter och fredsmärken. Samtidigt som vi gick igenom kassens innehåll ringde det. Mitt ex ville tala om att jag hade en kasse utanför dörren. Han ville inte störa så han hade lämnat den vid dörren (läs: Han har bacillskräck!). Honung och halstabletter är ju bra när man är sjuk, mjölk och bröd behövs till frukost och fredsmärken är ju liksom "mitt" godis. Så otroligt omtänksamt. =)

7 kommentarer:

marbor sa...

Gulligt av han ju :-) Sånt ex har inte jag. Får jag låna ditt när jag är sjuk?...*S*

~Sol~ sa...

Hahahaha, klart du får. =)

Ullis sa...

haha mitt ex pussar mest på mig och är söt.. när han känner för det, eller jag håller extra hårt i honom.. haha.. usch, önskar att mitt var lika gulligt.. men vi jobbar på det.

bra iaf, du förtjänar all omtanke! det man ger ut i världsrymden kommer tillbaka vet du :)

Anonym sa...

hmm... min farbror är den gulligaste som finns, men han lånas inte ut.

~Sol~ sa...

Lady, jag kan inte klaga på hur han är som ex. Bättre finns inte. =)

Lina, jag skojade bara, ju... =)

Anonym sa...

Vilka fina gåvor du har fått vännen, förstår att allt värmer. Stor krya på dig kram från en sjuk Ullis

~Sol~ sa...

Ullis, tack. Ja, det är fina saker jag fått. Jag hoppas du mår bättre snart vännen.
Kramar om