söndag 8 mars 2009

Före/efter


Jag har bra ordning i mitt hem. Jag trivs med det. Jag har ju dessutom inga små barn som rör till det, vilket underlättar i att hålla ordning. Alla barn i min omgivning vet att de gärna får röra till det när de besöker mig, men det finns villkor för att göra det. När man är klar återställer man det man rört till. Enkelt. Och det funkar. Blir sällan gnäll om det.

Men vissa saker gör man i smyg... lika bra att passa på när moster är i duschen. Då kan hon inte gnälla om att soffkuddarna ska vara i soffan etc. =P



Och det roligaste av allt vara att alla tre, syrrans fem- och sexåring och min femtonåring, låg och tryckte under bordet. Visserligen skrek jag rätt ut först, men det övergick rätt snart i ett rungande skratt. =D

4 kommentarer:

Ullis sa...

aahahahahaha fan vad söta.. och så sitter de där :D hahahahaha fyfan vad roligt :D:D:D

~Sol~ sa...

Ja, de var söta. Jag är förundrad över att de fick plats där under bara. Det finns en liten hylla under bordet och så himla brett är det inte. *S* Men jag har bildbevis med tre skallar som sticker fram där jag tagit bort en av kuddarna runt om. Såg skitroligt ut... *hahahaha*

marbor sa...

Ahhh---koj-byggar-konst :-)
Minns att grabbarna (OCH jag) byggde kojor mest överallt...hela vårat hus var emellanåt som en stor koj-stad...*S*

~Sol~ sa...

Jag har inget emot kojorna... inget alls. Jag älskade sådant när jag var yngre och byggde ofta med grabben när han var liten.

Men klickar man på bilden där det råder ordning ser man ett fat med potpurri mitt på bordet. Det fatet togs inte bort under kojbygandet, utan det ligger under filten. Naturligtvis rycktes filten bara av med ett knyck när kojleken var klar. Gissa vad jag plockar fortfarande... =P