tisdag 31 mars 2009

Jag går och lägger mig igen!

Nu har jag ätit lite och faktiskt lyckats behålla det. Det brukar vara ett bra tecken. =)

Så läste jag tidiningarna på nätet. Jag vill gå lägga mig igen. Dra något över huvudet och glömma att jag tillhör denna värld.

* 3-åring upprepat våldtagen av vän till familjen.
* Kvinnor i Afghanistan tvingas stanna inne eftersom våldtäkt av dem tillåts om de är utomhus.
* Bil krossad av tåg, en svårt skadad.
* Brottsoffer förnedrad av polisen.
* 500 saknas efter båtolycka i Medelhavet.
* Ännu mer glas hittat i kyckling.
* Massor med uppsägningar överallt.
* Förskolefräknar tjepar igen munnar på 6-åringar.

Visst finns det bra saker som händer också, men det är oftast de dåliga det skrivs om i tidningen. När man varit borta från världen i några dar, som jag precis varit, blir dessa mer påtagliga. De skriker mot en när man öppnar sidan....

4 kommentarer:

marbor sa...

Det är ju så numera...vill man må lite dåligt (av någon märklig anledning) är det bara att läsa daxtidningarna...trist...:-(

Och du stump...krya på dig!

~Sol~ sa...

marbor, ja, man behöver inte må personligt dåligt för att hitta något att må dåligt över... =(

Tack, gums...!

hRaven sa...

nu kanske du förstår varför jag inte skriver om saker som händer ute i vida världen? Känns som om det redan finns alltför mycket elände därute utan att jag ska älta det också.
krya på dig.

~Sol~ sa...

hRaven, jo det finns absolut tillräckligt med elände där ute. Jag är som alla andra, lite blasé över en del av det hela, men när man inte varit med på några dagar blir man ändå chockad över kvantiteten av elände som händer på de få dagarna.
Tack, nu mår jag bra. =)