fredag 13 mars 2009

Sömnad och hårspännen


Tidigt i morse kom jag ihåg att byxorna jag planerat att ha idag höll på att tappa knappen. Duktiga och flinka jag satte mig alltså och sydde i en ny knapp strax före sju i morse. Klapp på axeln, liksom! När jag sydde som bäst sände radion nyheter och väder. Jag lyssnade förstrött på vädret... "det finns möjlighet till solglimtar över landet idag och då kanske speciellt på Gotland. Det kommer att vara mellan 1-5 plusgrader i söder och ungefär lika många minusgrader i norr..." I mitt sinne växte cynismen och hånet och jag funderade på om jag inte skulle söka till det enklaste jobbet i världen, att uttala sig vagt och svamligt om vädret i radion. Nå, jag sydde klart och gick för att fixa frukost. När allt var klart var det bara att klä på sig och bege sig till jobbet. På med allt och då även byxorna med den nya knappen. Enkelt... Jo, tjena! Jag mitt spån hade sytt i knappen på insidan!!! Mitt hån mot radio-väder-gubben landade med ett splasch i golvet. Även ett enkelt jobb kan behöva träning och utbildning. =P

Jag var på apoteket idag. Det stod en kvinna i kön framför mig. Jag var aningen längre än damen i fråga så jag såg hennes huvud väldigt tydligt. Jag önskar att jag inte gjort det. Jag kan inte hjälpa det, jag anser att det är patetiskt när en överårig medelsåldring har tre Hello Kitty-hårspännen till ett välsminkat ansikte och en dräkt som passat i vilken kontorsmiljö som helst. Ser bara löjligt ut.

4 kommentarer:

marbor sa...

Skrattar gott...ja ibland är det bra att ha huvudet med sig även vid dom enklaste sysslor...*S*

Och nej fy...kan man matcha dräkten man har på sig så borde man finna matchande spännen också...eller så var hon så lycklig över att ha fått spännena i present :-)

Ullis sa...

hahaha fan vad roligt :D vad kan vi lära av detta? jo, SY FÖRHELVETE INTE PÅ MORGNARNA, SOV!!

hahahaha hello kitty.. hahaha jag tycker JAG börjar bli för gammal!!!

~Sol~ sa...

marbor, ja uppenbarligen ska man inte skratta åt andra innan man sett sig ordentligt i spegeln. =P

Jag vet inte varför hon hade just de hårspännena, men de passade illa till resten av hennes ensamble. Det kändes lite som att hon försökte piffa till sig och verka yngre. Det funkade inte. *L*

~Sol~ sa...

Ladyn, lärdomen vi ska dra av detta är att jag är usel på att sy. =P Jag var den enda tjejen i klassen som flydde syslöjden när vi äntligen fick välja vilken slöjd vi skulle ha. *hahaha*

Hello Kitty är för väldigt unga människor. Denna relik hade inte klarat att bära dem med bravur ens om hennes skalle gått i barndom. =P