tisdag 24 mars 2009

Godkänt


Middagen blev inte som jag tänkt mig. I min tanke hade jag duschat, förberett allting och diskat undan innan middagsgästen kom. I verkligheten hämtade han upp mig efter jobbet och stod sedan och hängde över axeln på mig när jag lagade mat. Nåja, trots att de fyllda champinjonerna var klara före maten så att vi fick äta dem som förrätt för att de inte skulle bli kalla, sega och trista och trots att jag inte dukade fint med levande ljus etc så blev lasagnen väldigt god (jag brände den alltså inte) och fick tummen upp av exet. Han var lite skeptisk först, men tog sedan en stor portion till.

Lina, tack för att du påminde mig... han är väldigt bra på att laga mat så nästa gång är det hans tur... Han har diskmaskin. *S*


Efter maten satte vi oss i soffan och såg på Halv åtta hos mig som sänder från Västerås denna vecka. Mat efter maten, alltså. Programmet är ett jag kan tänka mig att följa, bara jag kom ihåg att knäppa på tv´n. Just idag och igår mindes jag och jag ska nog bemöda mig att göra det imorgon och på torsdag också eftersom jag är lite nyfiken på vilken av gurkorna som vinner. Hoppas bara inte alla fyra valt att servera mälargös.

Inga kommentarer: