tisdag 3 mars 2009

Sjuk


Igår hade jag ont i skallen och i halsen. Jag gick hem någon timme tidigare från jobbet och sov en stund istället för att vi skulle gå fler personal än barn på fritids. Oerhört ovanligt att det är den fördelningen och igår var jag så tacksam man kunde bli över att det var det just då. Jag mådde bättre när jag sovit en stund. Ställde klockan på ringning inför morgondagen och såg fram mot en rolig dag. Jo, tjena!

Jag vaknade vid fyra. Skallen gjorde fortfarande ont men det var inte det värst. Halsen var rätt svullen, jag andades i djupa, rosslande och tunga andetag som i sin tur gjorde munnen torr och hostan kom som ett brev på posten. Jepp, astmamedicin och en liter vatten nästa.
Jag blir alltså hemma idag och i morgon. Sen får vi se.

Jag har inga planer på att vara hemma längre än så. Halstabletter, astmamedicin, alvedon, några liter thé i timmen, en varm filt, minimalt med aktivitet... Visst borde det funka? *håller tummarna*

6 kommentarer:

marbor sa...

Klart det funkar!
Krya på dig stump...*kram*

~Sol~ sa...

marbor, tack. Jag väljer också att tro. =)
Kram

Anonym sa...

Krya på dig
Våga vägra vara sjuk är mitt måtto och knaprar alvedon för att hålla febern borta. Så snyggt hes att inte ens Pontus hörde vem han prata med i telefonen

~Sol~ sa...

Tack. Ja, det är vidrigt att vara sjuk. Det borde vara lag mot det!

Hoppas du lyckas i din mission att hålla febern borta, vännen.
Kram

Anonym sa...

du ska köpa ett sånt där vitaminrör, sen så har du i hela innehållet i en kanna med vatten, så sveper du den jäkeln! så gör brorsan när han är sjuk, han som tipsade mig och dom gånger jag gjort det har det fungerat konstigt nog.

krya på dig!

~Sol~ sa...

Lina, tack för tipset. =) Jag ska prova. Har ju liksom inget att förlora. *S*

Kram