onsdag 25 mars 2009

Mobil


För ungefär ett halvår sedan valde jag att köpa en väldigt billig mobil. Det var ett medvetet val att den inte behöver en massa finesser och tjafs eftersom jag ändå aldrig använde de min tidigare mobil hade. Jag hittade en viktelefon som verkade bra. Priset var bra. Jag slog till och blev ägare till en Nokia 2760.

Jag gillar inte fanskapet. Jag bryr mig fortfarande inte om att den inte har en massa finesser etc. Dem saknar jag inte ett dugg. Men jag gillar inte telefonen. Nu har jag sagt i ett halvår att det nog kommer bli bättre när jag vant mig, men hur lång tid tror jag egentligen det tar att vänja sig vid en mobil man använder flera gånger dagligen???


Nu har den dessutom tappat en liten bit av fronten. Ja, ska man vara ärlig så lossnade den när mobilen gjorde en mindre graciös landning på asfalten för ett tag sen, men biten satt kvar och allt funkade så det fick vara bra ändå. Nu hittar jag inte biten och hålet upptill retar mig till vansinne.


Det är dags att ge upp och söka efter en ersättare. *suck*

4 kommentarer:

marbor sa...

Ja men det är ju faktiskt viktigt!
Man använder mobilen flera gånger om dagen. Och vem sjutton vill frivilligt bli irriterad varenda gång?
Nej skaffa du en ny....en som passar dig bättre :-)

~Sol~ sa...

marbor, jag har en annan på g. Syrran har en rätt ny som hon inte använder eftersom hon skaffade abonnemang för ett tag sen och fick en lur på köpet. Eftersom 3 är så finurliga kan hon inte längre använda den hon hade först så jag ska få prova den och se om jag gillar den. Den är rätt snygg, vill jag minnas. =)

Anonym sa...

Köp en ny. Modellen slutar att funka ändå efter ett år... hade en sån, tyckte faktiskt om den, men de är ju inte byggda för att hålla direkt.
Ta en som du trivs med inte för att den är billig. Lätt att bli dumsnål ibland. Tyvärr.

~Sol~ sa...

hRaven, jag är sällan dumsnål... jag är mest fattig överlag. =P Jag ska ha en jag gillar, sen får jag kanske vänta tills jag hittar en sådan. Jag gillade verkligen min förra och hade den i många år. Till slut orkade den inte längre. Jag har inte slängt den än, trots att den officiellt dog för sju månader sen. =D