tisdag 24 mars 2009

Inte kul


Vi har ju lagt ett nytt schema på jobbet. Det är i sig inga problem. Det finns nu ett klart schema som kommer att tas i bruk efter påsk. Kommer att blir hur bra som helst för verksamheten. Ändå är jag ledsen över det.

Jag har en jobbarkompis som jag tycker otroligt mycket om. Gulligare tant för man leta efter. Hon är fantastisk, både med eleverna och personal. Men hennes tider blev inte de bästa. Hon har ytterligare ett jobb, nämligen. Hon har tidigare slutat vid två och då hunnit med det jobbet inom en vanlig "arbetsdag". Nu kommer hon att sluta vid fyra flera dagar i veckan och en dag måste hon dessutom komma tillbaka efter några timmar eftersom det är möte varje måndag. Hon var verkligen ledsen igår. Jag känner med henne.

Jag vet att schemat som nu ligger är bäst för verksamheten, men det gör ändå ont i mig över att inte ha kunnat ordna bättre tider för henne. Och nej, hade det varit någon annan hade jag troligen inte ens tänkt på detta vis, men denna dam är så otrolig på alla sätt att jag inte kan låta bli att göra det i detta fallet.

2 kommentarer:

Unknown sa...

hur mkt man än vill så kan man aldrig göra alla glada... tyvärr.

~Sol~ sa...

meta, nej det är ju tyvärr så. Men just henne hade jag gärna velat göra till lags...