fredag 30 oktober 2009

Sova över?


Det blir inget jobb för mig i helgen. Jag hoppades in i det längsta att hostan och febern skulle ge med sig, men trots alvedon, varma kläder, Mollipect, Bricanyl, Pulmicort, Fisherman´s Friend och alldeles för många liter thé med honung i får jag finna mig besegrad. Jag kommer inte kunna jobba under denna helg.

Jag har dock haft besök idag. En gammal vän och hennes familj kom till stan och vi har ätit lunch ihop. Egentligen borde jag väl ha avbokat det hela, men de hade redan förkylning i familjen och vi ses så sällan att vi bedömde att det skulle gå ändå. Några timmar senare var jag helt slut, men på ett strålande humör. Man blir det av trevligt sällskap och en massa gosiga kramar av en tvååring. De är ju himla mysiga.


Jag har tydligen gjort ett bra intryck på Hans dotter. Jag har erbjudit mig att hjälpa henne läsa på inför ett prov och idag fick jag ett sms från henne i vilket hon frågade om jag inte kan sova kvar där i morgon kväll så att vi kan plugga både lördag kväll och söndag morgon. Att Han inte hade någon aning om att hon föreslagit detta gjorde det hela än mer komiskt. Grabbens kommentar var... "Herregud, vad gör du med folk för att de ska gilla dig så mycket??? Det är inte normalt!"


Nu hostar jag alldeles för mycket för att jag ska vilja ligga bredvid någon alls, så det blir inte aktuellt. Under dagtid kanske man orkar lyssna på eländet, men en natt bredvid någon som hostar så att sängen skakar och trumhinnorna sprängs är inte något jag ämnar utsätta någon för.

1 kommentar:

Ullis sa...

stackars gumman <3 lider med dig!! men snart blir det bättre ska du se. håller alla tummar!! kram (på bacillsäkert avstånd)!