onsdag 14 oktober 2009

Lista

Jag lånade den här listan från Yvonne, som i sin tur lånat den från en annan Yvonne. Ni förstår varför jag inte kunde låta bli den, eller hur? *s*

1. Hur gammal är du om fem år? 41
2. Vem var den sista du träffade? En morgontjurig son
3. Hur lång är du? 166 cm.
4. Vilken var den senaste film du sett? Snatch
5. Vem ringde du senast? Matte
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till Ullis. "Det ordnar sig till slut, vännen. Jag har din rygg."
7. Vad är dagens planer? Jag dissar tvättstugan och tar dagen som den kommer istället. Inga planer. =)
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda, tack och lov.
10. När såg du senast din mamma? För någon vecka sedan.
11. Vilken ögonfärg har du? Brun
12. När vaknade du idag? Gick upp 9.20 för att sonens alarm gick igång för tionde gången eller så.
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej
14. Vilken är din favoritplats? Köket
15. Vilken plats föredrar du minst? Tvättstugan.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Där jag vill vara.
17. Vad skrämde dig som barn? Mina föräldrar och spindlar.
18. Vem fick dig att skratta senast? Heli.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, men jag gav bort dem och skivspelaren till en ungdom som tyckte de var urhäftiga. *S*
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bägge.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? I trosor.
22. Hur många kuddar har du i sängen? I sängen finns det fem, jag använder tre av dem.
23. Hur många landskap har du bott i? Tre, men bara ett i Sverige.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, naturligtvis. Även jag har en gång varit ung. =P
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota.
26. Är du social? Ja
27. Vilken är din favoritglass? Gammeldagsvanilj
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av skulder, ha roligt och lägga undan lite för kommande behov.
29. Tycker du om kinamat? Absolut!
30. Tycker du om kaffe? Nej.
31. Vad dricker du till frukost? O´boy. Jag kommer aldrig bli vuxen. *hehe*
32. Sover du på någon särskild sida? På vänster sida, men på höger sida av sängen.
33. Kan du spela poker? Nja. Jag är en bra förlorare. =P
34. Tycker du om att mysa? Javisst.
35. Är du en beroendemänniska? Nej.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej. Två dagar innan, dagen innan, dagen efter och två dagar efter, men inte på min.
37. Vill du ha barn? Har barn.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, fast inte för egen del. Varit med andra.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat och sonen.

42. Äger du dyra smycken? Ett
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Rostad macka med jordnötssmör och sylt.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Susse
46. Välj ett ärr på din kropp? Ett på vänster handled från när jag brände mig som barn.
47. Vad har du för ringsignal? Sweet home Alabama
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej.
49. Flirtar du mycket? Nej.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma.
51. Kan du byta olja på bilen? Nej.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Läser Äkta vara - vägen till oförfalskad mat av Mats-Eric Nilsson, Doors open av Ian Rankin och Skendöd av Tess Gerritsen just nu.
54. Läser du dagstidningen? Ja när jag kommer över en. Prenumererar inte.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, men har Illiustrerad Vetenskap och Allt om historia varje månad.

56. Dansar du i bilen? Nej.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rockklassiker
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Har tystnadsplikt så det får jag inte avslöja.
59. När var du i kyrkan senast? I förrra månaden, men bara för att titta. Ingen gudstjänst eller så.
60. Har du läst allt detta? Nej, jag svarar alltid på frågor jag inte läst. *himlar med ögonen*

4 kommentarer:

bika sa...

hehehe
ja sagan om isfolket är en ypperligt bra serie..
hade inte du bott i fel kommun hade du kunnat lånat av mig :D

Ullis sa...

haahahahahahahaha.. när jag fick upp dig i läslistan du vet.. där alla uppdaterade inlägg kommer.. så står det ju en liten bit av inlägget.. såhär stod det:

"hur gammal är du om 5 år? 412."

:D:D:D:D

~Sol~ sa...

Ladyn - Ja? Jag känner mig ju som 407 idag, så det är ju helt rätt. =P

Anonym sa...

Kul att du inte kunde motstå listan som nu blev en riktig "Yvonne" lista. Undra på att den är bra då! :)