lördag 3 oktober 2009

Blockad


Sonen är hos sin pappa över helgen. Denna händelse har föregåtts med mycket gnäll, vägran och mindre glada miner. Ändå var det med mild resignation och inget gnäll han traskade iväg igår.

Jag njöt av ensamheten igår kväll. Att bara vara. En påse godis och musik ramade in scenen. Härligt. Jag behöver sådana här stunder och anser inte att en helg i månaden är för mycket begärt. Grabben tycker ju annat förstås. Hans "om du verkligen älskade mig hade du inte skickat iväg mig" innan han gick var ett alldeles för tydligt spel på mitt samvete för att det skulle fastna. Riktigt så enkelt är det inte. Den egna tiden är för värdefull för det. *S*


Jag pratade med honom i någon minut på msn senare på kvällen men när han fick ett nej på frågan om han fick komma hem bums blockade han mig. Alltså... undrar hur det straffar mig? Jag menar, nu är det ju än lättare att förpassa honom tills i morgon i sinnet. Han tänkte nog inte så långt. Men låt honom gärna tro att han orsakar mig en massa dåligt samvete om det tröstar honom. Jag lider ju inte av det... *hehehe*

4 kommentarer:

Ullis sa...

det är väl tvärtom SKÖNARE att han blockar dig!! slippa gnället på sin egentid? *asg*

~Sol~ sa...

Men precis! Men han får gärna tro att jag lider. A win-win-situation. =)

Unknown sa...

Tråkigt att du har det tufft med grabben, men stå på dig! han kommer att tacka dig sedan.kram

~Sol~ sa...

Linda - Jag är rätt hårdhudad och brukar sällan ge efter. Ibland behöver man bara lite andrum och det är därför han är arg på mig just nu. Han anser mig vara orättvis som tvingar honom att tillbringa en helg hos sin pappa. Och jag hoppas verkligen han själv får barn så att han sedan får äran att uppleva en tonåring. Det har han förtjänat. ;) Tack för omtanken. Och för kommentaren. =) Kram