torsdag 29 oktober 2009

Jag vet inte....

Det här inslaget gör mig ledsen. Jag undrar vad det är föräldrarna egentligen gör med sitt barn. Det kan inte vara ok att pojken får skyhög feber som inte reagerar på febernedsättande. Visserligen verkar det bara hålla i sig i tjugo minuter, men det spelar ingen roll. Han har dessutom uppenbart ont och det är svårt att hålla honom. Någon borde hållas ansvarig för detta.

Ja, jag är cynisk. Jag tror att detta är någon form av mediaflirt som skapats av föräldrarna (eventullt i samarbeta med någon iman eller dyligt som kan skrifterna väl) i syfte att få uppmärksamhet. De gör något med den stackars pojken, som sedan visas upp som en deltagare i de resande freak-shows som fanns förr. Allt i syfte att få det bättre själva, att använda sig av pojken och det "mirakel" som finns på hans kropp till egen vinning. Jag blir bara så ledsen. Än mer ledsen blir jag av alla de tusentals besökare som letar sig dit dagliga för att glo på pojkstackaren och fotografera "miraklet" samtidigt som de ylar om att detta är ett bevis för att Allah verkligen finns.

Behöver dessa "rättstrogna" ett påtagligt bevis för sin gud? Varför? De är ju rättstrogna. De ska tro oavsett vad som händer. Låt den stackars pojken vara.

2 kommentarer:

Ullis sa...

sett massa sånadär sjuka klipp.. oftast erhm.. muslimer? är det det de är? "de där"? :D ja, nu ska jag inte trassla in mig, men nångång var det nån tjej som grät KRISTALLER ur ögonen.. satt föräldrarna där och såg allvarliga ut och pratade på arabiska om att allah var där och fan vet.. fattar inte.. varför? duger inte ungarna som de är?

~Sol~ sa...

Ja, dessa är muslimer, men de finns i alla religioner. Jag förstår inte detta fenomen och mitt hjärta blöder för barnen. De har inte bett om att utsättas för dessa hemskheter.