lördag 28 februari 2009

Rätt och fel

Tack alla. Vänner som ni gör att man inte försvinner ner i djupet av destruktiva känslor. Min destruktiva känsla idag är självförakt. Den har inte ett benhårt grepp just nu eftersom jag min vana trogen varit brutalt ärlig och låtit inblandade förstå bakgrund och att situationen baseras på specifika anledningar. Ändå vet jag att jag medvetet utnyttjat en persons känslor för egen vinning. Jo, han fick chansen att välja och säga nej, men innerst inne visste jag med rätt stor säkerhet att han inte skulle göra det. Jag är ovan vid att utnyttja någon. Det är inte en vacker känsla. Den naggar i utkanten av medvetandet hela tiden. Samtidigt är jag ambivalent mot den för jag har inte mått så jävla bra på så länge att jag inte minns när det var.

2 kommentarer:

Ullis sa...

lilla älskade Sol.. du är en underbar person, och herregud, du kan väl oxå få njuta av saker och göra saker för DIN skull?? so what, utnyttjan eller inte.. när ska DU få göra nåt du mår bra av utan att få skuldkänslor? alla människor fattar sina egna beslut, tvivlar på att du TVINGAT någon till något alls, nej njut istället av det BRA som kommit med det, lev i nuet och oroa dig inte för morgondagen. Det blir vad det blir, och mår du bra så njut!

finns här! *krama*

~Sol~ sa...

Tänk... det är precis vad han sa. *S* Men samtidigt har jag jävligt svårt att ta till mig det konceptet. Det är inte JAG liksom. Och nej, tvinga var det sista jag gjorde. Men det är inte så stor skillnad på att faktiskt sätta en pistol mot någons huvud och att erbjuda dem något de näst intill skulle gå i döden för. Inte när man gör det av ego-skäl. Men jag har haft några suveräna dagar och kan inte finna det i mig att ångra det. Kanske kommer den känslan sen, men just nu är den djupt begraven.

Gå in och kolla din inkorg på facebook.
Kramar