torsdag 26 februari 2009

Mitt i natten


Klockan närmar sig ett på natten och jag har precis kommit hem. Trots en ensam början hade jag en mycket trevlig kväll. Men jisses så ensamt det kändes att sitta själv i barnen och vänta på kompisen som i slutändan visade sig vara över en timme sen. Bartendern log ömkande mot mig och gjorde till och med tummen upp när kompisen äntligen kom. Jag vågade inte fråga om han trodde jag blivit lämnad i sticket av någon, men han såg iaf glad ut när mitt sällskap kom. =P

Nu borde jag gå lägga mig, men det tänker jag inte göra. Jag ska bälga en del vatten och sedan bara vara ett tag innan sängen får besök. Det är så satans tråkigt att gå lägga sig ensam, speciellt när man fått i sig lite alkohol. Fasiken vad gott det är med riktig cider. Inte det där blasket som finns överallt, utan riktig cider. Men det är konstigt hur det kan kännas mer ensamt när man kommer hem när man druckit lite. Nåja, jag har ju ett gäng kuddar att krama....

Inga kommentarer: