torsdag 5 februari 2009

Poff


Jag hade en tanke.... men den försvann!
Fasen vad jag är trött. Orkar inte ens tänka.


Mina handskenor funkar inte alls lika bra som de gjorde i början. Av någon anledning har jag svårare att slappna av när jag har dem på mig. Jag ska köpa ny gastub och byta ut det jag tvättat sönder och se om det hjälper, men annars får jag höra med arbetsterapeuten om alternativa lösningar.

På jobbet har stämningen förändrats. Min ena kollega ska snart sluta och hon och den andra kollegan är parhästar som knappt vet hur man andas utan den andra. Nu är separationsångesten som en tjock dimma i klassrummet och gliringarna och de råa (men hjärtliga) kommentarerna haglar. Tur att jag är bra på att både ducka och ge igen då de ibland siktar lite illa... =P

På tisdag ska jag ha möte med mini-chefen. Alltså, visst är det bra att man som vikarie får delta sådant, men faktiskt... jag har vik till den sista mars. Varför i all världen ska jag ens fundera på hur jag tror skolan utvecklats om ett år och vad jag tror jag själv kan bidra med för att nå dit? Jag kommer säga som det är och sedan tillägga att de vore korkade om de inte ser till att få behålla mig på en mer permanent basis. Undrar hur det faller i jord... ;)

En kompis unge har löss. Mina fantomlöss blev genast satans aktiva. Jag hatar bara tanken på de små krypen och kommer att ha kliat sönder skalpen innan jag tror på luskammen när den talar om att jag inte har några.

Säng.....

Inga kommentarer: