tisdag 3 februari 2009

Läxläsning


Jag har hört att Lamaze ska komma tillbaka. De förr så populära andningsövningarn har visat sig vara mer funktionella än man egentligen trott och många barnbördshus och folk som jobbar mot nya liv söker sig nu tillbaka till dem.

Jag har inte ägnat mig åt Lamaze under kvällen, men jag har likväl andats djupt och lugnt och är därför som en filbunke. Må vara att filbunken kanske haft en lite stormig yta, men nu är det kav lugnt. =)

Innan jag blev aningen agiterad hade jag tillbringat en stund inne hos grannen. Han ringde på och frågade om jag hade tid att spendera några minuter med hans sjuåring. Grannfrun var på jobbet och tydligen funkar det där med tålamod inte så bra inne hos dem heller. ;) Grabben var iaf glad över att slippa läsa läxan med pappa och jag fick stå ut med att gå titta på Kenny Starfighter mitt i alltihopa. Fick med egna ögon bevittna chokladzingons återkomst. Ja, för den har ju funnits. Den lanserades 1973, men det var tydligen äckligt med en genomskinlig, brunblaskig, kolsyrad chokladdryck så de la ner produktionen av den rätt snart.

Jag måste erkänna att jag, trots avbrottet med Kenny, hade väldigt trevligt. Min grabb gör läxorna redan på skolan eller innan jag kommer hem (iaf påstår han att så är fallet) och jag har alltid gillat stunderna där man sitter ner tillsammans och man får följa barnets tankeslinga fram till svaret på någon fråga. På helgmornarna får de gärna tillhöra sina päron, men annars lånar jag gärna in grannungarna. *S*


Snubben bakom Kenny på bilden är misstänkt likt Di Leva... kan han ha sjunkit så lågt???

4 kommentarer:

A sa...

Det ÄR DiLeva. Han är musik-majjen.

~Sol~ sa...

Kanelen... det känns som om jag inte behövt en bekräftelse... :S

A sa...

Solen - Klart du behövde det. :P

~Sol~ sa...

Kanelen........
*känner efter*

Nej! *S*