lördag 7 februari 2009

Hemma


Det tog ungefär lika lång tid som det brukar när man åker upp till akuten. De åkte vid halv sju och kom hem för en kvart sen, vid kvart i tolv. Underbart. Men pojken fick lite hjälp. Om det räcker visar sig i morgon.

Min Belsebub-wannabe var inte ett dugg ledsen över att jag var inne hos grannen. I ett svagt ögonblick hörde jag mig själv säga att han fick sitta vid datorn tills jag kom hem. Hur urbota lite kan man tänka efter innan man säger något? Jisses, jag serverade fem timmars datatid på ett silverfat. Hoppas han vet att uppskatta det, mitt satansyngel.*

Jag har börjat hosta. En sådan där torr hosta som är har sitt bo precis nedanför halsen. Övre delen av bröstkorgen är alldeles varm och hostan gör att det svider i halsen. Jag har lätt för att få hosta och svårt att bli av med den. Nåja, det är iaf en ursäkt till att gå suga på halstabletter hela tiden. Alltid något gott i allt ont. *S*


* Eftersom brorsan utnämnde mig till Satan när vi var barn och titeln hängt med sedan dess har jag rätt att kalla honom så. ;)

Inga kommentarer: