söndag 8 februari 2009

Knop

Idag blir det inte många knop. Jag hade tänkt städa i hallen och vardagsrummet, men de kommer troligen inte bli så avancerat som jag planerat. Dels säger den där eländiga ryggen ifrån och dels orkar jag nog inte. Hostan har renderat att jag känner mig lite orkeslös. Nåja, nu har jag iaf lite balans i det hela. Värk i ryggslutet och varmt och ömt i bröstkorgen. Man vet ju att man lever iaf. =P


Det finns så mycket jag skulle vilja/behöva göra här hemma, men så liten ork. Mina stackars blommor behöver planteras om. Det är ett stort projekt som jag just nu inte har energi till. Min high chaparral är högra än vad jag är och paraplyblomman får jag med nöd och näppe tillbaka i fönstret de gånger jag tar bort den därifrån för att duscha av den. Jag har sedan tre riktigt stora växter till och en hel drös halvstora. Den ena stora ska jag göra mig av med så snart orken att städa upp efter det infinner sig eftersom jag verkligen tycker illa om eländet. *S*



Idag ska jag gå ut. Snön föll ymnigt i natt. Underbart! Jag älskar verkligen vintern. Det ligger nog en del sanning i det när mina vänner säger att jag skulle bo i Norrland. Vissa är än mer extrema och påstår att Sibirien vore ett bra ställe för mig, men jag misstänker andra motiv bakom dessa påståenden. ;)


2 kommentarer:

Anna sa...

Give!! Kan man kanske få sig ett par paraplyskott? :D
Man måste inte orka jämt, för den delen.

~Sol~ sa...

Du kan få komma och skörda ett gäng. Det finns så det räcker. *S*

Nej, man måste inte orka jämnt, men nu var det länge sen jag orkade ordentligt och det retar mig. Jag VILL göra det ordentligt NU. =)