tisdag 24 februari 2009

Trassel utan sudd

Jag fick ett tjurigt samtal på mobilen idag. Min käre mor undrade var jag höll hus. Förvånat förklarade jag att jag var på väg hem från IKEA. Fortfarande grinig talade hon om att grabbens gudfar minsann väntat utanför min dörr i över en halvtimme innan han gett upp och åkt därifrån. Eeeehhhh... OK?

Visserligen hade vi sagt att han eventuellt skulle titta förbi på antingen måndag eller tisdag, men han är inte inne med tåget här i stan förrän vid sex-halv sju så där och det var även sagt att jag inte skulle sitta och vänta utan att vi tar det som det kommer. Mor min fick det att låta som om han var skitförbannad över att jag inte var hemma. Hmmmm....

Jag ringde tillbaka när jag kom hem (han hyr ett rum hos morsan och hennes gubbe när han är i stan) och fick prata med honom själv istället. Han var helt inne på min linje och var hur glad och trevlig som helst. Vi får träffas nästa gång han är i landet istället. Han var rätt förvånad över hur morsan förklarat det hela. Satans gnällkärring! Jag tror hon gör så för att hon inte visste om att han skulle hem till mig och hon är svartsjuk över hur bra kontakt vi har. Bitterf***a!

Inga kommentarer: