söndag 15 februari 2009

Ma biche


Idag fick jag ett mess från en kille jag nyligen börjat prata med. Mycket trevlig och rätt intressant på så vis att han faktiskt utmanar mig lite i sina mess. Alla som läser det på ett snuskigt sätt kan stoppa korken i flaskan direkt, det ligger inte på det planet. Han skickade ikväll ett godnatt som fick mig att le av igenkännande. Iofs skrev hand på franska, vilket var en överraskning, men jag kunde alla ord utom det sista. Bonne nuit, ma biche. Ja, det var lite före också, men det är biche som är viktigt just nu. Det betyder rådjur.

Faktiskt har jag kallats rådjursöga av ett flertal män i mitt liv, men det är första gången som etsat sig fast i mitt minne. Jag fick det skrivet till mig i ett brev min första pojkvän skickade när han var på en jobbrelaterad resa. Jag var så himla glad över att få brev att jag slet upp kuvertet. Allt eftersom jag läste spred sig ett brett leende över mitt ansikte. Det var ett vackert kärleksbrev. Slutklämmen däremot var nog menad att ta ner mig på jorden liten. Jag minns den ordagrant än i dag....

Jag saknar dig mitt rådjuröga! Du som snarkar så ljuvligt och sparkar som en häst på nätterna. Längtar efter dig. Puss och kram XXXXX

2 kommentarer:

Ullis sa...

men det var väl jättefint! allting!! :D

~Sol~ sa...

Jag har lett många gånger då jag tänkt på det där brevet. Jag har det kvar någonstans i en låda i källaren. Jag spar alla mina brev. =)