fredag 20 februari 2009

Tonårssnack


Jag har dubblat antalet tonåringar här hemma ikväll. Grabbens kusin har bestämt sig för att fasters mat är godare än mammas (ett faktum han talat om för mamma och jag ligger nu ännu längre ner på hennes favvo-lista) och när han fick chansen kom han över för att bokstavligen sluka lite kycklinggryta. Innan jag visste ordet av det var det bestämt att han blir kvar över natten. Helt ok för mig. Han och grabben har alltid varit mer som syskon än kusiner, vilket är bra eftersom de är jämngamla och det inte fanns några syskon på bra många år. De hade ändå varandra.

Jag gick förbi grabbens rum och råkade höra deras samtal...


Son
: Morsan är ok. Hon kan vara jävligt dryg, men hon är ändå rätt ok... oftast.
Kusin: Din morsa är skitbra på att laga mat, men hon är så sträng. Jag törs inte säga emot henne.
Son: Äsch, hon skäller som fan men är inte farlig förrän hon blir så där kolugn och sänker rösten så att man knappt hör vad hon säger.
Kusin: Shit, då har jag sprungit iväg för länge sen!

Ummm.... Jag är väl aldrig farlig??? *ler oskyldigt*


Förresten, jag måste påminna dem om att de inte får svära. =D

2 kommentarer:

Ullis sa...

fan vad gulligt.. blir helt varm av att läsa sånt där på nåt vis.. :)

~Sol~ sa...

Ja, jag gillar när folk gillar min matlagning. =P

Och bara så att du vet, jag är faktiskt inte farlig alls. Jag lovar... *L*